Μαθήματα

Τι κάνουμε


Θεατρική παιδεία

Θεατρικό εργαστήρι Ανατολικά Του Νέστου

Το θεατρικό εργαστήρι δημιουργήθηκε με στόχο τη θεατρική παιδεία, τη γνωριμία με τεχνικές και  θεατρικές φόρμες ,που θα επιτρέψουν στους σπουδαστές του εργαστηρίου μια ποιοτική και ουσιαστική ενασχόληση με το μαγικό αλλά συνάμα απαιτητικό και πολυεπίπεδο κόσμο του Θεάτρου. Σωματική έκφραση, φωνητική τοποθέτηση, υποκριτική, γνωριμία  με αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματουργίας, είναι κάποια από τα πεδία έρευνας και πειραματισμού στο θεατρικό εργαστήρι.

Στο θεατρικό εργαστήρι λειτουργούν τμήματα παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και τμήμα προετοιμασίας υποψηφίων για δραματικές σχολές.
Διδάσκουν :
– Πολυξένη Καρακατσάνη , ηθοποιός, απόφοιτος Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης ΒΕΑΚΗ, πτυχιούχος του Παιδαγωγικού τμήματος Νηπιαγωγών
– Βασίλης Λειβαδίτης, ηθοποιός , απόφοιτος Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Βεάκη
– Χριστεφανία Λουκίδου, μουσικός, απόφοιτος του Conservatoire της Αλεξ/πολης με ειδικότητα στη Μονωδία.
 Αναστασία Σαλαμπάση, Θεατρολόγος , απόφοιτος του τμήματος θεατρικών σπουδών της φιλοσοφικής σχολής του Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών.

Αυτοσχεδιασμοί, σωματική έκφραση, Contact improvisation, φωνητική τοποθέτηση-αναπνοή,commedia de l arte, τεχνική θεατρικού κλόουν, υποκριτική μέσα από σύγχρονες προσεγγίσεις (  Jacques Lecoq, Jerzy Grotowski,Bertolt Brecht) , επαφή και γνωριμία με κείμενα της παγκόσμιας κλασσικής  και σύγχρονης δραματουργίας είναι κάποιες από τις πρακτικές που αξιοποιούνται στο θεατρικό εργαστήρι


Θεατρικά εργαστήρια για παιδιά εφήβους

Το θέατρο για παιδιά δεν είναι μόνο η παράσταση είναι μια διαδικασία , πολύπλοκη κοινωνική , βαθύτατα παιδευτική. Η θεατρική παιδεία διαμορφώνει αφενός τον αυριανό θεατή  αλλά και συνάμα προσφέρει αφειδώς μια πληθώρα ευεργετημάτων στο νέο άνθρωπο. Καλλιεργεί τη φαντασία του, τη δημιουργικότητα του , το βοηθά να ανακαλύψει την προσωπικότητα του και φυσικά την αρμονική συνύπαρξη – συνεργασία μέσα σε μια ομάδα. Ας μην υποτιμήσουμε καθόλου το γεγονός πως πολλές φορές το παιδί αισθάνεται ένταση προερχόμενη από μια απειλή εξευτελισμού, γελοιοποίησης , απόριψης από διαδικασίες ασφυκτικά δομημένες που δυστυχώς υφίσταται καθημερινά.( αξιολόγησης, έντονου ανταγωνισμού, ανάγκη αποδοχής, φόβο μήπως πράξει το λάθος). Σε ένα χώρο όπου το παιδί μπορεί να αισθανθεί ασφαλές , σε ένα χώρο όπου δεν υπάρχει το σωστό και το λάθος παρά μόνο η δυνατότητα έκφρασης , είναι κατανοητό πώς αμβλύνονται οι αναστολές και ο φόβος δίνει τη θέση του στη δημιουργικότητα και την αυτοέκφραση.
Θεατρικό παιχνίδι
Αυτοσχεδιασμοί:  Αξιοποιώντας οποιοδήποτε ερέθισμα , από ένα απλό αντικείμενο μια  λέξη μια μουσική μια εικόνα κλπ τα παιδιά σε συνεργασία με τον εμψυχωτή παιδαγωγό δημιουργούν αυτοσχέδιες ιστορίες , αναζητούν λύσεις από κοινού συνθέτουν κόσμους φανταστικούς.( Κατευθυνόμενοι, ελεύθεροι, αυθόρμητοι, σκηνικοί αυτοσχεδιασμοί)
Σωματική έκφραση: Μπορούμε να έχουμε έκφραση χωρίς λόγο. Δεν πρόκειται για φόρμες κίνησης αλλά για μια διαδικασία δημιουργικής αξιοποίησης του σώματος μέσα από παιχνίδια δράσεις και ελεύθερες δραστηριότητες  προκειμένου να
εξασκήσει το παιδί ένα ελεύθερο σώμα που « μιλάει» που μπορεί να μεταφέρει μηνύματα, απεγκλωβισμένο από συστολές και κλειδώματα.
Δημιουργία περιβάλλοντος δράσης:  Τα παιδιά αξιοποιούν διάφορα αντικείμενα για  να δημιουργήσουν το σκηνικό τους χώρο προκειμένου να προβούν σε αυτοσχέδιες δράσεις. Μια ομπρέλα μπορεί να γίνει ελικόπτερο , ένα κομμάτι χαρτί καράβι, ένα ύφασμα θάλασσα , φωτιά ή οτιδήποτε επιθυμήσει το παιδί προκειμένου να ταξιδέψει με τη φαντασία του.
Θεατρική παράσταση
Το παιδί θα έχει την ευκαιρία να λειτουργήσει μέσα σε μία ομάδα που δουλεύει για έναν κοινό στόχο: Να ολοκληρώσει  μία παράσταση . Σ αυτή τη σύνθετη διαδικασία καλείται να οριοθετήσει τον εαυτό του στην ομάδα σεβόμενος και τον ίδιο αλλά και τα υπόλοιπα μέλη, να διαχειριστεί προβλήματα, συγκρούσεις και να τα ξεπεράσει , ολοκληρώνοντας με τη μεγαλύτερη επιτυχία το στόχο του και λαμβάνοντας την  απόλαυση της επιτυχίας. Φυσικά η επιτυχία δε συνίσταται σε ένα άρτιο αποτέλεσμα που θυμίζει παράσταση επαγγελματιών ηθοποιών , παρά στο δρόμο μου διάνυσαν από κοινού φτάνοντας σε ένα αποτέλεσμα συνόλου.  Κι εδώ τα παιδιά εκτός από τους ρόλους τους , θα μεριμνήσουν για τη σκηνογραφία αξιοποιώντας την δημιουργικότητα και τη φαντασία τους , μπορεί να επιμεληθούν τη μουσική, να ετοιμάσουν την αφίσα τις προσκλήσεις και οτιδήποτε αφορά την οργάνωση της παράστασης.  Στόχος και εδώ είναι να προσφέρουμε στα παιδιά ερεθίσματα προκειμένου να ανακαλύψουν τις δημιουργικές τους δυνάμεις αξιοποιώντας κάθε μέρα και περισσότερο το δυναμικό τους.

Θεατρικό εργαστήρι – τμήμα ενηλίκων

Όσα προαναφέραμε για την αξία του θεάτρου στα παιδιά σαφώς και ισχύουν σε μεγάλο βαθμό για μία ομάδα ενηλίκων. Όλοι μαζί βιώνοντας δύσκολους καιρούς ανασφάλειας άγχους, συναισθηματικής και ψυχολογικής πίεσης κατανοούμε την ανάγκη αποφόρτισης , εκτόνωσης. Ο άνθρωπος ζώντας  σε ένα τοξικό περιβάλλον , όπου έχει να διαχειριστεί όλη την οικονομική και κατ επέκταση κοινωνική κρίση η στροφή προς τον άνθρωπο είναι η λύση. Το θέατρο μας δίνει την ευκαιρία να έρθουμε κοντά, να μιλήσουμε ή να καλύτερα μάλλον να εκφράσουμε ( όχι απαραίτητα με λόγο) τους προβληματισμούς μας , τις σκέψεις μας , τα συναισθήματα μας. Το θέατρο μας βοηθάει να «ανοίξουμε .  Αυτό το άνοιγμα οδηγεί σε δρόμους επικοινωνιακούς, δημιουργικούς. Η δημιουργικότητα θεωρούμε πως είναι η  διέξοδος από το όποιο τέλμα.
Πρακτικές
Εργαστηριακή προσέγγιση
Αυτοσχεδιασμοί, σωματική έκφραση, Contact improvisation, φωνητική τοποθέτηση-αναπνοή,, τεχνική θεατρικού κλόουν, υποκριτική μέσα από σύγχρονες προσεγγίσεις (  Jacques Lecoq, Jerzy Grotowski,Bertolt Brecht) , επαφή και γνωριμία με κείμενα της παγκόσμιας κλασσικής  και σύχρονης δραματουργίας.
Παράσταση
Όσοι επιθυμούν θα μπορούν να συμμετέχουν σε ένα παράλληλο τμήμα που αναλαμβάνει την προετοιμασία και ολοκλήρωση μιας θεατρικής παράστασης.  Στόχος είναι ο πειραματισμός , η έρευνα και η αναζήτηση νέων , αθέατων μέχρι τότε στοχείων πάνω σε κλασσικά αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματουργίας ώστε η παράσταση που θα δημιουργείται κάθε φορά να φέρει μία πρωτότυπη ματιά , μία νέα ανάγνωση , ένα «ρεύμα ζωής» στο κείμενο.

adminΜαθήματα